Om Servicegruppen i Europa AB

Servicegruppen i Europa startades av mig, Mikael Lundquist.
Efter att ha varit flera år i branschen insåg jag att något fattades i en överlag hård arbetsmiljö med krävande sysslor både fysiskt och psykiskt. Ett arbete som präglades av tunga lyft, kemikalier i arbetsmiljön, obekväma tider och högst oglamourösa titlar.
Servicegrupen i Europa fick snabbt uppdrag av varierande karaktär, det glada 80-talet var yuppiernas era med renoveringsobjekt på fashionabla adresser och fler klottrare än det fanns sprayburkar. Uppdrag lades ut på löpande band och efterfrågan var långt över utbudet.
Med hjälp av mina tidigare erfarenheter valde jag då ett väldigt annorlunda spår och inriktning för Servicegruppen i Europa. Jag behandlade de anställda som jag själv ville bli behandlad. Våra ledord "Ingenting är omöjligt" handlar inte bara om de uppdrag vi kan ta oss an utan även hur vi behandlar varandra internt. Det visade sig inte bara leda till en trevligare arbetsplats för samtliga inblandade utan gav oss också ett rejält övertag över våra konkurrenter. I en branch där personalomsättningen är väldigt hög, har de flesta av våra anställda börjat arbeta hos för att förmodligen aldrig mer söka ett nytt arbete. De trivs med oss och vi trivs med dem.
Det har gett oss chansen att utvecklas tillsammans, problem som många andra upplever på sina arbetsplatser som svårigheter att kommunicera eller att vantrivas, lyser med sin frånvaro.